top of page
Buscar
Foto del escritorJuan Garcia Espinosa

Graus d'iconicitat

Juan García Espinosa 01/02/2021

 

Hola de nou a tots i totes.

Havuí parlaré d'un concepte que hi es en tots llocs i que gràcies a les noves tecnologies els trobem tots els dies. Estic parlant dels graus d'iconicitat.


Què són els graus d'iconicitat?

Es podria definir com l'aproximació d'una imatge a la realitat. I com més aproximada sigui l'imatge a la realitat major serà el seu grau d'iconicitat.


Per explicar-ho amb més facilitat mostraré uns exemples fets per mi i utilitzarem com a punt de referéncia un drac des del mínim grau d'iconicitat fins al màxim (dins de les meves possibilitats):


Tot hi que el drac no existeix podem fer diversos graus d'iconicitat cap el que es més real segóns a nostra imaginació.

Per començar vaig fer una forma molt simplificada d'un drac a partir de formes molt simples. Aquest seria el mínim grau d'iconicitat ja que és el "menys realista".



Per aquesta altra imatge, tot hi que hi es molt semblant, està formada per formes uan mica més complexa i es més fàcil adonar-se de que n'és un drac.

Tots dos podrien ser logos d'alguna marca o alguna cosa pareguda, degut a la seva simplicitat.



En la tercera imatge trobem una representació molt més directa però igualment molt simple, ja no feta amb formes geomètriques sino amb traços, cosa que es sembla més a un dibuix d'un nen petit.






En aquesta imatge ja podem veure una figura més definida i unes proporcions més "realistes". Però amb línies simples.






Com a penúltim exemple hi ha un drac format amb traços més lliures i una mica més de varietat de color. La forma ja es molt més definida però encara sembla poc realista.





Y per acabar vaig fer un drac lo millor que vaig poder, no és el màxim grau d'iconicitat ni molt menys, però vaig fer alló que es trobava en les meves possibilitats. En realitat el màxim nivell d'iconicitat seria una escultura hiperrealista, seguida d'un dibuix hiperrealista o una model 3d hiperrealista.


Espero que os hagi agardat aquest blog i ens veiem aviat.






11 visualizaciones0 comentarios

Entradas recientes

Ver todo

Comments


bottom of page